Miért szoktak hőkamerát bérelni?
  • Építkezések során elvégzett munka ellenőrzésére átadás előtt vagy után
  • Családi házak, irodák, üzemek körbetekintésére, hol szökik meleg/hideg
  • Szigetelések ellenőrzésére
  • Padlófűtés hibafelderítésre, elvégzett munka ellenőrzésére
  • Fűtéscsövek felderítésére a plafonban, lámpa felfúráshoz
  • Hűtőházak, hűtőberendezések, hűtők szigetelés ellenőrzéséhez, hibafelderítéshez
  • Eszközök üzemi hőmérsékletének ellenőrzésére, hibakereséshez
  • Csővezetékek szivárgásainak felderítéséhez
  • Hősugárzók ellenőrzésére
  • Napelemek, napkollektorok ellenőrzésére
  • Szolármezők optimalizálásához, ellenőrzéséhez, hibakereséshez
  • Kisállat keresésre
  • stb.
Kézi vagy iPhone/Android/drón hőkamerát érdemes használnom?

A kézi és a mobilos hőkamerák ugyanúgy látják el feladataikat.

Minőség és eszköztárbeli különbség nem igazán tapasztalható az átlagos felhasználás során. Mobilhoz csatlakoztathatót legtöbben azok használnak, akik szeretnék minél könnyebben, minél több helyre továbbítani a képeiket (JPG formátumban e-mailben, Messengeren, WhatsApp-on, Viberen, stb.), szeretik az újdonságokat felfedezni. Kézit leginkább azok használnak, akik a tradicionális eszközök hívei. Arról is JPG-ben menthetjük le a képeket, mintha pendrive lenne, adatkábel segítségével.

Drónos hőkamerás vizsgálat nagy kiterjedésű helyszínek, objektumok, gyalogosan nem megközelíthető részek vagy átfogó kép készítése esetén a legelőnyösebb. Pl.: napelem park, lapostetős ingatlan, épülettömb, stb.

Javaslatot a megfelelő hőkamera kiválasztáshoz természetesen igyekszünk adni az ügyfeleinktől kapott eredmények alapján, de a sokrétű felhasználás miatt számos szituációról nincs még beszámolás szerinti ismeretünk sem, így a legmegfelelőbb döntést, hogy melyik eszközünket veszi bérbe, Önnek kell meghatároznia.

Telefont adnak a mobilos hőkamera mellé, ha nincs, amit használni tudnék?

Igen.

Igény esetén ingyenesen biztosítunk. De lehet használni sajátot is. USB-C csatlakozós Android vagy Lightning csatlakozós Apple készüléket, amit egy app letöltését követően párosíthat.

Hogyan zajlik egy drónos hőkamerás vizsgálat?

Hőkamerás drón biztosítása pilótával 2 órán keresztül történik:
– max. 55 perc konzultáció, tervezés, gyalogos helyszín bejárás,
– max. 20 perc berepülés, a rögzítendő pontok megtekintése képernyőn,
– max. 15 perc folyamatos hőtérképes videorögzítés, fotózás,
– 30 perc ezen adatok átmásolásához,
akár több ezer méternyi területen 120 méteres (36 emelet) magasságig.

Legyen tél vagy nyár, egy vizsgálat helyénvaló lehet. Egyedül a csapadékmentes, kevésbé szeles időjárás, ami fontos a repülés során.

Felszállás után a pilótát szabadon navigálhatja, hogy a szükséges pontokat felmérjék. Az élőben a képernyőn látottak és az elkészült felvételek alapján pedig Ön már könnyedén kielemezheti, hogy mikre sikerült fényt derítenie. Az elemzésben a pilóta az esetek széles palettája miatt nem tud segítségére lenni.

Én is irányíthatom a drónt?

Nem.

Az egyszerű, hobbi drónok irányítása is jelentős gyakorlatot kíván. Az ipari drónoknak ezzel szemben még a puszta üzembe helyezésük is komplikált, így kizárólag szakember segítségével tudjuk garantálni a legbiztonságosabb használatot.

A pilótát azonban Ön navigálja, így az elképzeléséhez legközelebb álló felvételeket fogja tudni elkészíteni.

Mi történik, ha az időjárás miatt nem tud felszállni a drón?

Közös megegyezéses időpont választásnál miénk a kockázat!

Az időjárás miatt meghiúsuló felszállás esetén a bérlési díjat teljes egészében visszautaljuk Önnek, illetve a kiszállási díj felét is mi álljuk. Ön által megszabott, pontos dátumnál az időjárás miatt meghiúsuló felszállás esetén is kiszámlázásra kerül a végösszeg. A meghiúsulás azonban sosem célunk. Mi is szeretnénk, hogy a bérlés elejétől-végéig, minden esetben végbemenjen.

Van letéti díj, kaució vagy más nem látható költség a bérlési díjon felül?
Nincs.
Mekkora az eszköz?

A kézi hőkamerák aktatáskányi méretűek és kinézetűek a hordozótáskájukban, illetve ~2kg-ot nyomnak mindennel együtt.

A mobilos hőkamerák és kiegészítőik tolltartónyi méretű és kinézetű hordozódobozban kerülnek szállításra és fél kg-ot sem nyom mindennel együtt.

A drón hőkamera egy alkarnyi kiterjedésű, 4 propelleres eszköz, súlya önmagában ~1 kg, aktatáskányi méretű hordtáskájában, számos egyéb kiegészítőjével együtt szállítjuk.

Mindegyik hőkamerájuk mér Celsius fokban?

Igen.

Minden hőkameránk alapbeállítása a Celsius fokban való mérés. De van lehetőség Fahrenheitben való mérésre is.

Mennyivel előbb kell leadnom a megrendelést?

Legjobb: hetekkel, hónapokkal előbb. Biztosan fogunk tudni találni szabad eszközt és időpontot a szállítására.

Általában: bérlés előtt 1-2 nappal. Jellemzően megoldható a kért megrendelés.

Sürgős esetben: aznap. Felmérjük a lehetőségeket, szerencsés esetben már 3 órán belül rendelkezésre állhat a hőkamera. Keressen minket mielőbb!

Mikor és hol lehet megtekinteni a készüléket?
Ingyenes találkozási pontjainkon, előre egyeztetést követően, a kapcsolati oldalunkon található időintervallumban és helyszíneken.
Mikor és hol lehet átvenni/átadni a készüléket bérlés esetén?

Ingyenes találkozási pontjainkon, előre egyeztetést követően, a kapcsolati oldalunkon található időintervallumban és helyszíneken.

Országos házhozszállítás esetén munkaidőben, a megrendelt címen.

A szállítási mód (személyes átvétel vagy házhozszállítás) kombinálható a bérlést megelőzően. Például van rá lehetőség, hogy a hőkamerát személyesen vegye át és futárszolgálat segítségével adja vissza.

Mennyi idő alatt zajlik le az átvétel/visszaadás?

A személyes átvétel kb. 10 perc, a visszaadás 5 perc. Átvételkor történhet: személyes adatok ellenőrzése, fizetés és betanítás. Visszaadáskor történhet: készülék ellenőrzése. Fejlesztéseinknek köszönhetően papírmunkára nem lesz szükség, minden online zajlik.

Házhozszállítás esetén a folyamat még rövidebb.

Mindent megtanulok a hőkamerával kapcsolatban a betanítás során, átvételkor, azonnal?

Nem.

A betanítás csak a működtetésről szól. Lehet személyes, telefonos vagy online alapú. Röviden a helyes bekapcsolást, a főképernyő értelmezését és a helyes kikapcsolást jelenti. Azonban a betanítás nem a kívánt vagy hasonló tárgyon való kipróbálást, egy várt esemény előidézését, vagy szakmai képesítést jelent.

A szerződés a kötbérezésre megy ki, hogy azon keressenek?

Nem.

Célunk a korrekt áron, módon és színvonalon való bérbeadás, mindkét fél teljes megelégedése érdekében. Ezt szerződésünk is tükrözni fogja.

Mennyire kell pontosan érkeznem?

Nagyon. Átvételnél és visszaadásnál is.

Szükséges annak érdekében, hogy minden eszközt a lehető leggyorsabban tudjunk biztosítani ott, ahol arra számítanak. Kérjük, számoljon a forgalommal: dugók a nap és az ország bármely részén előfordulhatnak. Mi is így teszünk.

Mit kell magammal vigyek az eszköz átvételekor?
  • Személyi igazolvány és lakcím kártya,
    • ezeket helyettesítheti jogosítvány vagy útlevél.
  • Mobilos hőkamera bérlésekor, ha a saját mobiljához csatlakoztatná:
    • Saját Apple iPhone (Lightning csatlakozós) vagy Android (USB-C csatlakozós) okostelefon, hogy segíthessünk az első üzembe helyezéshez.
    • AppStore/Play áruház jelszavát érdemes felidéznie. Van, hogy telefonja kéri szoftver telepítéskor.
  • Készpénz a fizetéshez.
A házhozszállítás gyorsasága mitől függ?

A kölcsönzés elkezdésének gyorsasága készletünktől, logisztikai lehetőségeinktől, ünnepnapoktól és rendelésének mielőbbi leadásától függ. Legvalószínűbb házhozszállítási idő:

  • Ma nyitva tartási időnk alatt adja le és igazolja vissza rendelését.
  • Holnap a futárszolgálat elviszi tőlünk.
  • Holnapután kézhez kapja a hőkamerát.

Így 24 órán belül megérkezhet a készülék Önhöz, vidéki kiszállítással is.

A hétvége is beleszámít a bérlés idejébe?

Igen.

Oka, hogy hétvégi visszaadásra nincs lehetőség. Azonban kedvezményt adunk a csak hétvégi bérlésekre pénteki átvétel, majd azt követő hétfői visszaadás esetén.

Pénteken kéne csak az eszköz, akkor is ki kell fizessem a hétvégét?
Ha aznap pénteken adja vissza a készüléket, nem.
A munkaszüneti napok is beleszámítanak a bérlés idejébe?

Igen.

Oka, hogy munkaszüneti napokon visszaadásra nincs lehetőség.

Számlát kérhetek a bérlésről?
Nálunk minden esetben készül számla a bérlésről.
Biztosan fogom tudni használni a hőkamerát fúrásnál/csővezeték keresésnél/padlófűtés ellenőrzésnél/szigetelés ellenőrzésnél, stb.?

Minden eset eltér egymástól. Időjárás, tárgy hőmérséklet, áthevültség, anyagminőség, anyagvastagság, távolság és számos aspektus függő.

Elmondhatjuk, hogy kameráinkra nem szokott panasz érkezni, mert a piacon kapható legjobb eszközöket kutatjuk fel, teszteljük és adjuk bérbe. Kimagasló sikeraránnyal veszik tőlünk bérbe őket, számos eset nélküle, bontás nélkül, gyakorlatilag nem megoldható. Ügyfeleinktől hallott tanácsokkal legjobb szándékunk szerint igyekszünk ellátni Önt. Azonban garanciát a vele végzett munkára, mint bérbeadó cég, nyilvánvalóan nem tudunk vállalni. Önnek kell tudnia, hogy az eszköz ellátja-e majd az Ön számára az igényelt feladatot és értelmeznie a vele észlelhető szituációt. Kizárólag eszközeink bérbeadását, illetve igény esetén üzemelését tudjuk vállalni, a keresett hibák feltárásának mikéntjét, elemzését és a felmérés eredményességét még asszisztenciánk igénybevétele mellett sem.

Mi az a tipp, amivel elég biztosra tudok menni a hőkamera használata során?

1, Leghasznosabb tapasztalatunk, hogy ne kapcsolja be az eszközök (csövek, kábelek, hűtő-, fűtőtestek) felfűtését vagy lehűtését előre. Azok folyamatában figyelje meg mi történik.

Gondoljon bele: a hőkamera falon átlátásra nem alkalmas, hanem a tárgyak külső hőmérsékletét teszi láthatóvá. Ha pl. felfűti a falban lévő csöveket, amik átmelegítik felette a falat, akkor egységes, homogén színt fog látni, nem azt, hol futnak a csövek. Ha már felfűtötte, kapcsolja ki és a hűlés során mérjen. Ha fúrni is szeretne, érdemes társsal dolgoznia: amikor ön figyeli hol mennek a csövek, társa az ujját oda teszi a falon, ahol a képernyőn nem látszik cső, majd bejelölik ezt a helyet a fúráshoz.

2, Szigetelés ellenőrzésnél végezzen mérést napközben és éjszaka is. Rásegíthet pl. a lakás vagy helység felfűtésével, lehűtésével. Lényeg, hogy minél nagyobb legyen a külső és belső hőmérséklet különbség.

Mikor és hol kell pontosan visszaadnom ingyenes átvételi pont esetén?

A bérlések hosszát teljes 24 órás napokban számoljuk. Az átvétel és a visszaadás ugyanazon a helyszínen és módon történik, melyet Ön választ ki.

Például 1 napos bérlésnél legkésőbb a hőkamerát 24 órát követően szükséges visszahozni, amennyiben a bérlést nem kívánja meghosszabbítani. Azaz, ha hétfő 8:00-kor elviszi, kedd 8:00-kor kell visszahoznia. Előbbi visszaadás leegyeztethető, amennyiben Önnek megfelelőbb.

Mikor kell visszaküldenem a hőkamerát házhozszállítás esetén?

Futárunk bérlés előtti nap meghozza, bérlés utáni nap elviszi.

Házhozszállítás esetén 2 extra napot ingyen adunk Önnek, az átvétel és a visszaküldés napját nem számítjuk bele a végső árba!

Így, ha például 24 órára bérel tőlünk hőkamerát egy keddi napra, akkor

  • a kézhezvétel napját hétfőn ingyen kapja,
  • Önnek csak a kiválasztott, keddi napot kell kifizetnie,
  • a visszaadás napját szerdára fogjuk időzíteni a futárral, amit ugyancsak ingyen kap.
Hogyan kell visszaküldenem az eszközt házhozszállítás esetén?

A futár tudni fogja, hogy a bérlést követő nap szállítsa el Öntől az eszközt. Ön csak csomagolja be a készüléket és adja át a futárnak.

Sem fizetnie, sem megcímeznie nem kell.

Visszaküldhetem futár helyett postán a hőkamerát?

Nem.

Csak szerződött kiszállító partnerekkel dolgozunk, akik eszközeinket a legmegfelelőbb biztosítási szolgáltatások keretében kézbesítik.

Mit értünk biztonságos csomagolás alatt?

Amikor az eszköz hordozótáskáját beteszi egy erős ragasztószalaggal lezárt kartondobozba, ami térkitöltő anyaggal van kitöltve, védve a rázkódástól, leejtéstől a tartalmát.

Átlagos esetben, csak erős ragasztószalagra lesz szüksége mert visszaküldéshez azt a dobozt és térkitöltő anyagokat is használhatja, amelyikkel megérkezett – ha óvatosan bontja ki és nem találja azokat sérültnek.

Erős ragasztószalagnak számít az úgynevezett csomagzáró szalag, de nem ilyen a háztartási cellux, szigetelőszalag, madzag, stb.

Mi történik, ha kések a visszaadással?

Van rá lehetősége.

Ilyenkor a bérlés az elindított napidíjon folytatódik. A bérlési idő elszámolása minden megkezdett 24 órában történik.

Mi történik, ha a futár késik a visszavétellel?

A hőkamera ingyen marad Önnél arra az időre, amit Ön nem igényelt. Egészen addig, amíg a visszaszállítást nem tudjuk megoldani.

Ez a szerződésünkben is rögzítve van. Ritkán, de előfordul, hogy néhány nappal tovább marad a bérlőnél a hőkamera. Ilyen eseteket előre látva azonnal értesítjük a bérlőt, hogy nem okoz-e neki gondot. Ez idő alatt természetesen továbbra is használhatja a hőkamerát.

Ez időt felhasználva sokan megvizsgálják a saját ingatlanjuk/munkahelyük/eszközparkjuk energetikai állapotát is.

További kérdése van? Keressen minket!